Close

Not a member yet? Register now and get started.

lock and key

Sign in to your account.

Account Login

Forgot your password?

Lycon VIP Mailing List Lycon YouTube Channel Connect on Facebook      Norway Sweden

Vaxernas Revolution

06 Mar Blog | Comments Off on Vaxernas Revolution
Vaxernas Revolution
 

Produkter för hårvaxning har genomgått en dramatisk utveckling det senaste åren.
Förändringen på vax marknaden har skett p.g.a. att det verkligen funnits ett behov av förbättring vilket resulterat i ett ökat fokus på produkt utvecklingen.

Det var inte länge sedan som man var tvungen förlita sig på dom gammaldagsa azulene-eller honungs vaxerna.
Visst tar dessa vaxer bort hår, förutsatt att håren är långa nog för att vaxa förstås, men tyvärr är dessa vaxer knappast skonsamma för huden.
Det ovannämnda vaxerna är tvärtom ganska aggressiva mot huden vilket gör att dom är högst olämpliga för vaxning på känsliga områden där man har tunn hud som t.ex. i ansiktet och på bikinilinjen.
Dom remsfria vaxerna har alltid ansetts mer lämpliga för känsliga områden. Detta b.la. för att dom innehåller en mängd högkvalitativa ingredienser som t.ex. eteriska oljor, bivax och mineraler som bidrar till att dom är perfekta för vaxning där huden är mer ömtålig.

Dessa gamla troföreställningar om remsvaxer håller däremot på att förendras, det nya förbättrade remsvaxerna är så överlägsna att dom knappast går att jämföra med någon av sina föregångare.
Det finns nu remsvaxer som är utvecklade för att användas på områden där man förut skulle föredragit ett remsfritt vax.
För första gången kan hudvårdsterapeuter nu välja om dom vill använda remsvaxer eller remsfria vaxer även på kännsliga områden.

Övertyga dina kunder om att prova Lycons vaxer.
Låt dom prova Lycon första gången till ett reducerat pris och ta betalt det normala priset nästa gång.
Vad du kommer att märka är att nästan alla kommer att välja Lycon efter dom har provat det första gången!

Vad vet du om ditt vax?
Salongs ägare är ofta väldigt stolta över deras verksamhet.
De tar god hand om sina kunder och spenderar mycket tid och pengar på att utveckla sin verksamhet för att skapa ett bra rykte.
Oftast väljer salongsägare dom bästa markerna som dom har råd med för att komplettera deras produkt sortiment, sedan rekryterar dom även de bästa hudvårdsterapeuterna som dom kan hitta.

Låter det här som din salong?
Om svaret är ‘ja’ på den frågan så är det nog svårt för dig att förstå varför vissa salongsägare väljer billiga produkter av mycket sämre kvalitet.
Man kan ju tycka att produkter som inte ger ett önskat resultat motverkar syftet med en skönhetsbehandling.
Produkter av låg kvalité är också svårare att använda och blir därmed mer tidskrävande, detta i sin tur sänker kundomsättningen.
En fullt kvalificerad skönhetsterapeut skulle normalt sätt aldrig använda en produkt på en kund utan att först noggrant undersöka innehållet genom att studera de viktigaste ingredienserna och överväga potentiella kontraindikationer.
Att vara oengagerad i sitt produkt val är väldigt ansvarslöst, eftersom när man utför en vaxbehandling så kommer man ofta i kontakt men väldigt ömtåliga kroppsdelar.

Har din salong en utförlig meny som på ett inspirerade sätt förklarar dom vaxbehandlingar som ni erbjuder?
Vet dina kunder ens om vilka produkter ni använder där?
Hur mycket information erbjuder ni egentligen om era vaxbehandlingar?
Kunder som går på vaxbehandlingar skiljer sig inte från kunder som går på andra sorters skönhetsbehandlingar.
Alla kunder har generellt sätt samma krav oavsett vilken sorts skönhetsbehandling dom väljer.
Kunder vill ha en behaglig och ren behandlingsmiljö, en välutbildad och erfaren terapeut, bra produkter och sedan ett resultat som lever upp till deras högsta förväntningar.
Den gamla schablon frasen “billigt och bra” fungerar inte riktigt längre.
Om man ignorerar hur stor roll produkter spelar i en skönhetsbehandling så får man ofta själv betala priset, speciellt nuförtiden då konkurrensen är så påtaglig.
Kunder erbjuds allt fler valmöjligheter, så salonger som använder mindre kvalitativa produkter bortprioriteras därför av förståliga skäl.
Det gäller inte bara att få in kunder till salongen, det gäller att det blir såpass nöjda med resultatet att det väljer att komma tillbaka.

Den utveckling som skett på vaxprodukter den senaste tiden har bidragit till att salonger marknadsför sina behandlingar genom att understryka att det är en ‘behandling’ man går på, istället för att bara kalla det för ’en vaxning’.
Man kan verkligen förvandla en en tråkig hårvaxnings session till en lyxig behandling.Varje vaxbehandling borde inkludera för- och efter- behandlingsprodukter i kombination med ett högkvalitativt vax.För att behandlingen ska vara fulländad så är det viktigt att man inte sedan glömmer att motverka inåtväxta hårstrån med en bra produkt.

Ha en behandlingsmeny som är inspirerande; förklara på ett utförligt sätt vad som gör dina behandlingar så speciella. Ta stolthet i dom produkter du använder.
Om du gör dina kunder uppmärksamma på hur professionell och kvalitetsmedveten du verkligen är så kommer dom med all sannolikhet att välja din salong framför andra.
Det är väl det du egentligen vill?